torsdag 29 januari 2009

Mot nya äventyr

Då är man på väg mot nya spännande äventyr. Allt har kretsat kring flytten dom senaste dagarna.
Packade som en demon i måndags och fram till kl ett på tisdag. Då dök M upp från Skellefte upp. Vi hjälptes åt att lasta en lite lastbil med mina grejjor. När vi gjort detta så anslöt E. Hon kunde inte hjälpa till med lastningen då hon jobbade. Sen körde vi till firman jag hyrt en 8 kubikmeter stor box av. Där lastade vi av och pusslade in alla prylar i boxen. Gick utmärkt då jag har super kompisar som fixade det mesta av inlastningen medans jag fick göra pappers jobbet. Nu blev det dags för det roliga. Städningen... Gjorde klart spisen och fläkten på tisdagskvällen. Resten fixade jag igår (onsdag) på förmiddagen. Klockan ett hade jag besiktning och den gick utmärkt. Min hyresvärd sa jag var välkommen tillbaka som hyresgäst igen. Trevligt att höra sånt.
Efter middag hos E blev det att börja rulla norrut med första stoppet i Skellefteå. Där jag befinner mig nu.

Hejdå Tjärhovsgatan.

2 kommentarer:

Anja och Jonas sa...

Ska man gratulera till flytten? välkommen norröver! Det lovas ner till -30 nästa vecka... brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...

Kennet sa...

Anja o Jonas: Mmm mysigt med lite "riktig" vinter:D. Ja du/ni får gratulera.. Änså länge känns det ganska bra. Skönt att få nåt att göra om dagarna.